One small step for supermarket rags…One giant leap for Gossip Types.

A lawsuit leveled by lawyers for David and Victoria Beckham against US tabloid was tossed out of federal court on Monday.

The soccer stud, who has been married to pregnant designer Victoria Beckham for 11 years, sued In Touch Weekly in September, seeking a $25 million settlement after the publication published an interview with an escort named Irma Nici, who claimed the wed father of four paid her for sex in 2008. Beckham, on the other hand,
Beckham claimed he never met Nici and was in London at the hospital bedside of his dying father Ted, who was recovering from a heart attack, on the night in question.

In a New York courtroom this week, US District Judge Manuel Real ruled that Beckham’s attorneys had failed to produce evidence In Touch editors published the story with malice. The also argued that because Beckham is a public figue, such claims of adultery would be of interest to the public. Elizabeth McNamara, who represents the tabloid, told the court the editors did “everything possible” to corroborate Irma Nici’s expose. The Beckhams’ attorney, Richard B. Kendall, has vowed to appeal the ruling.

“…They have not provided one shred of evidence to support the claim this story is true. David Beckham’s clear evidence proved that this is without foundation. We have already won a court ruling in Germany and are awaiting damages.Unfortunately, the US legal system requires us to show that the magazine acted maliciously. Any knowledgeable person knows this story not to be true, we will continue to fight this in court and the decision will be appealed.”



Share on Google+Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on StumbleUponShare on TumblrShare on RedditBuffer this pageDigg thisShare on LinkedInPin on Pinterest

« »